Пільги на проїзд в громадському транспорті повинні бути монетизовані, а тарифи на проїзд відповідати ринковим умовам. Конкретне рішення з цього питання повинна приймати місцева влада кожного окремого населеного пункту, враховуючи всі обставини. Про це заявив міністр Олег Немчинов.
За словами міністра, гроші на проїзд пільговим категоріям населення потрібно видавати на руки "живими грошима". При цьому виграють усі: і перевізники, і самі пільговики, і навіть ті, хто має право на пільги, проте не користується ним.
Немчинов зазначає, що якщо місцева влада бере на себе дотування того чи іншого виду транспорту і вводиться безкоштовний проїзд в громадському транспорті для місцевих жителів, вони повинні розуміти, що проїзд їм покривають платники податків конкретного міста або міської територіальної громади. По-іншому утримувати пільговиків не вийде, а монетизувати пільги необхідно.
По-перше, є люди, які не користуються громадським транспортом, але мають пільгу, і є люди, які користуються постійно, але через обмеження перевізників та рішення місцевих рад скористатися пільговим проїздом не можуть. Потрібно відновити справедливість і залишити пільги на проїзд тим, хто їх дійсно потребує.
Кількість пільгових поїздок в міському та приміському транспорті, як і суму, яку видаватимуть пільговикам на руки, також будуть встановлювати місцева влада. Тоді кожен пільговик буде знати, на яку кількість поїздок він має право, а скільки повинен оплачувати сам.
Раніше в уряді розглядали три форми монетизації пільг на проїзд: готівкові виплати, зарахування грошей на карту, або зарахування поїздок на карту. Що саме виберуть місцеві органи конкретного міста, залишиться на їх розсуд. Головне, щоб гроші були виділені, адже зараз перевізники не завжди отримують від держави гроші за проїзд пільговиків, і терплять через це збитки. Звідси і скандали водіїв з пасажирами, які постійно відбуваються в громадському транспорті.
Нагадаємо, з 1 вересня у метро Києва впровадять новий вид безкоштовних послуг для пасажирів.